OJ OJ

Nu har det gått en bra tid sedan jag skrev här och mycket pga att min kameraladdare har varit bort man vill ju lägga ut bild samtidigt men nu har den hittat hem igen.
Hur är det med vovvarna så, jo nog känner man att man lever Hemmliz är i höglöp med allt det innebär men jag måste säga att Kooláx är duktigt. Han är nöjd med att ligga bredvid henne men inte på natten förstås. Ett minus är att han blir allt mer vaktig vid varje löp och det måsta vi verkligen försöka jobba på. Men samtidigt förstående med alla hormoner som spritter i kroppen.



Här myser Hemmliz med ett smaskigt revben, inte dumt det här med en "lillmatte" som arbetar på SEA Hund och Katt och har nästan alltid med sig något smaskigt hem.



Här smaskar Kooláx.



Hemmliz med sin älsklingsboll i hårdplast, en superboll för henne då hon rör sig okej när hon bollar runt.



Hemmliz i farten, jag är så glad för vi har fått ner henne i vikt pga att vi bytte foder som var för att gå ner i vikt samtidigt förbättra lederna MEN en stort minus hennes päls blev så jäkla dålig och hon fick klåda samt sår så vi fick gå tillbaka till den vanlig fodret men nu hoppas vi att kunna hålla henne så att hon går ner lite mer samtidigt som jag vill muskla upp henne och det blir ju jättebra nu när hon kan simma ute igen. Tilläggas bör att redan efter några dagar efter byte tillbaka till det vanliga fodret så försvann klådan.



Kooláx gillar också denna boll men får verkligen jobba för att få han den.


Kommentarer
Postat av: Mikael

Härliga bilder på busvovvarna :-D saknar dom så!

2012-06-17 @ 21:09:10
Postat av: Åsa M & Kompix

Man glömmer som bort bloggar och hemsidor pga fb:( Men så roligt att få läsa text och se bilder:) Bloggar är som lite annat ändå, lite personligare.

Trevlig läsning som vanligt och hoppas broder K fortsätter att vara duktig nu när snygga Hemmliz löper:) Kram till Er alla!

2012-06-17 @ 21:31:52
Postat av: Karina Uhlin

Hej Lena!

Va kul med lite blogg, är så sällan in på det nu för tiden.

Vet hur ni har det med höglöpande tik + hane i samma hus, det slipper vi nu efter Cnixas operation, men Nubbe har en granntjej, en rottis som han kan sitta mitt på gården och yla efter.

Är lite nyfiken på vilket foder du hade till Hemmliz när hon skulle gå ner i vikt (kanske kan jag ge tips på annat foder, bättre för pälsen) och den stora bollen , var köper man en sådan?

Kram Karina

2012-06-17 @ 22:05:31
Postat av: Dessi m flock

Hello
Såg nu inlägget i min g-bok...haft nere sidan fram till 13/5 i år :))Är knappt själv där...klickade in mig i dag o såg ditt inlägg:)
Härliga bilder på era fina vovvar :)
Foder är ett gissel...trist med klådan. Vad ger du för foder nu?
Har själv Robur Lamm o ris(när vi reser)inge vete eller soja i de fodret heller samt lagom mängd fett o protein. Läste någonstans att fisk o kyckling proteiner kan ställa till besvär med klådor eftersom de är svår smälta proteiner för hundar. Annat är de i allergi foder då fisk/kyckling proteiner brutits ner till mkt mindre protein bitar som hundarna lättare kan bearbeta.Kramar på er o Glad sommar :))

2012-06-26 @ 11:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0