God fortsättning på det nya året!



Här är det 2 vovvar som inte är rädd för fyverkerier och smällare, skottfasta som bara de!!De var väldigt nyfikna på vad som hände där ute, Hemmliz får ju in sitt huvudet mellan bräderna men Kool`ax har blivit alldeles för kraftig för det så han ställde sig på bakbenen och kollade ut.



Här tar jag bilden från utsidan och Hemmliz har koll på allt som sker, det var kallt också runt -10grader, hi hi ja mina vänner i norr, vi tycker att det är kallt då:)



Ut på en kissrunda innan 12-slaget, de fick se som sagt allt från balkongen för Hemmliz har så mycket jakt i sig så hon försöker jaga alla rakter som skjuts upp runt omkring oss men jag är otrolig tacksam över att de inte är rädda för smällare.

Min förra schäfer jag hade var så rädd att hon var förstörd nästan en vecka efter nyår och det var rotat i att då vi bodde i en lägenhet med brevinkast, då ett par ungdomar kastade in smällare och döm av min förvåning, hon kände igen dem sedan och morrade varje gång vi mötte dem, en hund glömmer aldrig.
Så jag har all förståelse för dem som vill förbjuda allt som har med smällare att göra.

GOTT NYTT ÅR OCH GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET SÄGER VI TILL ALLA VI KÄNNER OCH NI SOM LÄSER DENNA BLOGG!

En stor kram skickar vi till vår "ängelvovve" Bamse, vi älskar och saknar dig så mycket, du verkligen fattas oss!



Så här ser Bamses minnesplats ut här hemma, hans urna står bakom bilden och det finns alltid röda rosor hos honom. Husse tyckte att tomtar skulle stå hos honom över julen och så fick det bli. Ljuset brinner också alltid för honom. Äskade lilla vän!


Kommentarer
Postat av: Astrid

God fortsättning på det nya året! Härliga bilder, mycket snö har ni också.



Håller med om att det är tur att man har hundar som inte är rädda för raketer. Fast vi är väldigt förskonade från raketer och smällare där vi bor. Det var inte många vi såg igår.



Ha det gott



2010-01-01 @ 16:28:49
URL: http://www.harptjarnen.hundsida.se
Postat av: Linda & Azi

Vad vackert du har gjort för Bamse! Jag kommer också ha urnan hemma här och ha foto som du... :)



Ja, usch vilken bibverkningar det finns - Azi har JÄTTE lätt att gå upp i vikt det beror på hennes kasteration och ålder. Lite jobbigt, men det är jobbigare med hennes skendräktighet, hon droppar mjölk hela tiden från slutet av löp till nästa löp. Det mådde hon ej bra av, så det gör jag inte heller. Nu är det löst, skönt! Men jag får se upp med hennes mat bara :)

2010-01-02 @ 13:41:06
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Annelie

God fortsättning på det nya året 2010. Vad skönt att hundarna dina inte är rädda för raketer. Ha det bra/Annelie :)

2010-01-02 @ 16:29:06
URL: http://labbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0