Frusna vovvar

Igår när jag städa var Gerte och Micke iväg med vovvarna i skogen, trodde jag hmm, dels var de det men de hade åkt bort till Fituna och letat sig ner till havet och där fick vovvarna bada eller rättare sagt simma. Av olika anledningar så har vi inte kommit iväg till något vatten i år så detta var första gången i år, skäms lite faktiskt när jag skriver det eftersom sommaren har varit så fin men som sag det har funnit anledning till det.
Kool`ax hoppade i första gången i sitt liv och simmade iväg, duktig, men han är ju en Lappfjällare och det betyder ÄLSKA VATTEN!!!!!!Han är rolig han, han höll Hemmliz i svansen här med men vi måste försöka få hon sluta för Hemmliz börjar bli riktigt irriterad på honom när han gör så. Tyvärr har jag inga bilder just nu av själva badadet för de hade glömt kameran men tog några bilder med mobilen, jag lägger in dem senare. Men så såg det ut när de kom hem, trötta, lite kalla så det var skönt att bli ompysslade tyckte de. De låg så här ganska länge.

Bamse



Kool`ax och Hemmliz

 

Kool`àx

 

 

En mycket trött Hemmliz


Kommentarer
Postat av: Åsa Bergman

Men åh så goa vovvar! Underbart att se hur ni pysslar om dom. Det saknas inte kärlek i ert hem, härligt att se! Dom är underbart vackra!

Kram från mig

2009-09-06 @ 18:34:14
Postat av: Astrid

Så söta!

Higginz, så Lappfjällare han är, så gillar han inte vatten. Vill helst inte blöta ner sig, men han gillar att jaga vågorna och då kan han glömma bort sig och hamna på djupare vatten ;)

2009-09-07 @ 20:14:37
URL: http://www.harptjarnen.hundsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0