Nu är Bamse hemma igen!



Trött och nerbäddad. Han sov hela natten så här. Idag är han lite piggare men mycket trött. Såret på benet är cirka 2 dm stort och för att de fick öppna extra för att "gräva" efter den skruv som gått av. Vetten var ganska så upprörd att detta hade skett och ska anmäla de som gjort implantatet för när det gjorde den stora operationen så använde de extra starka skruvar till hundar som väger över 70 kg och Bamse vägde 50 vid det tillfället. nu är i alla fall såret ihopsytt och med drän så den vätska som ev blir kan rinna ut, vi hade ju problem med det förra gången , då det blev mycket vätska och fick en svår infektion. Nu är vi i alla fall förberedda med både drän och antibiotika, kylpåsar, ja allt kan man säga.
Nu sover Bamse nerbäddad i soffan efter en jobbigt sårtvätt av matte.

Kommentarer
Postat av: Karina

Skönt att "höra" att allt gått bra med Bamsekillen.

Inte konstigt att inte såret velat läka.

Tänkte på honom igårkväll när vi var ut och cyklade två mil med hundarna (tränar för UHP). Jag är ju för dagen lyckligt lottad med två friska och pigga schäfrar, gäller att njuta dessa dagar för det är inget man kan ta för givet.

Förstår att du varit nervös, du är väl helt slut nu, vet ju att du som jag älskar dina hundar och med stora barn blir det lite extra med hundarna.

Krama Bamse från Cnixa och mig.

Ps. Jag skulle gärna vilja ha din mailadress.

2008-09-26 @ 22:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0