Eftermiddagstur på F18



Grönt gräs det är gott det.
I eftermiddags var jag och vovvarna på F18 och gick, det är så rofyllt och härligt där. Som jag skrivit i de tidigare inlägg är att det snart historia detta flygfält eftersom det byggs för fullt med hus där nu. Skandal tycker jag då, låt oss få ha denna fina tillgång att åka till.
Snart är detta fina flygtorn rivet, hmm det sägs att den kommer att skymma solen för de hus som ska byggas, spar istället och gör något trevligt av den, t e x café.



Kolla vilka vyer, snacka det är roligt för vovvarna att få springa här.





Ja, här går man ofta, tar man turen upp vid träden där borta som kommer man till en jättefin skog som man kan lägga spår i. Säger igen att det är otroligt skönt att få gå här men jag undrar om de som tänker köpa hus här vet att här kan det verkligen dra isiga vindar och att det ofta är dimma  pga att förut så låg det en sjö här men det upptäcker de väl senare men att använda det som ett fritidsområde så är perfekt. Ni märker kanske hur inne vi är i det här, det är för att vi gillar stället så mycket och vill ha kvar det som det är. Kommer säkert att skriva mer om detta.

Kommentarer
Postat av: Helena

Det är riktigt trist att F18 inte får vara kvar som det är...varför ska det alltid byggas hus på de bästa platserna för promenader??

2008-10-11 @ 11:46:05
URL: http://tigerbumbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0